Factoren met invloed op distributie, type winkels
Demografisch
De bevolking wordt ouder. Hierdoor zijn er veel winkels die zich tot deze generatie richten. Het is ook zo dat jongeren steeds op jongere leeftijd hun eigen inkopen doen, hierdoor zijn er dan weer winkels die zich tot hen richten. Uiteraard zijn er ook verschillen naar het geslacht en de grote. Hiermee worden mannen of vrouwen winkels bedoeld, ook winkels voor grote maten zoals bijvoorbeeld Paprika. Sommigen richten zich tot alleenstaanden, dit merk je bij klaarmaakmaaltijden e.d.
Sociaal cultureel
Er komen steeds meer internationale winkels zoal een kebap, pitta, chinees,… Deze vind je overal. Meer en meer wordt gebruik gemaakt van out of home winkels. Hiermee worden broodjes zaken, frituren, afhaalzaken, … bedoeld.
Het winkel gedrag van de klant verschilt steeds meer. Vroeger kochten de meesten altijd in een bepaalde winkel. Maar nu wordt er steeds meer geswitcht tussen de verschillende winkels.
Koop jij je eigen kleding? Maar je veel gebruik van internationale winkels? Heb je een favorite winkel? Aarzel niet en laat het me weten!
2 Comments:
Ik koop mijn kleding zelf, maar daarom niet altijd met mijn eigen geld :o). Ik heb niet echt één favorite winkel, maar wel een paar waar ik meestal mijn zin wel vindt.
Lies
Mon Dec 18, 08:42:00 AM
Zoals Lies zegt, kleding ga ik zelf kopen, maar inderdaad niet altijd met mijn eigen geld. Ik heb niet bepaald één winkel waar in steeds naartoe ga, maar verschillende! Het ligt eraan wat er juist in de winkels 'te rapen valt'
Lindsy
Tue Dec 19, 04:40:00 AM
Post a Comment
<< Home