Channel managent omvat de stappen die een product doorloopt om bij de consument te geraken. Als Marketeer is het belangrijk dat je deze verschillende kanalen kan onderscheiden en het juiste kanaal kan kiezen voor jouw product.

Welkom op de blog Channelmanagement. Vergeet zeker niet het gastenboek te tekenen!

Monday, December 11, 2006

Groei e-commerce in Nederlandse bedrijven neemt af

Vanmorgen maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek bekend dat de verkoop van diensten en producten door bedrijven via internet en andere computernetwerken in 2005 minder snel gegroeid is dan in voorgaande jaren. Hierdoor ligt de omzet van e-commerce van Nederlandse bedrijven duidelijk onder het Europese gemiddelde.

Men had verwacht dat e-commerce een grotere omvang zou bereiken dan welke het al bereikt heeft. Het lijkt er dus op dat er nieuwe impulsen nodig zijn om e-commerce verder te laten groeien.

Heb jij een idee welke impulsen dit kunnen zijn?

Bron: Marketing Facts
Sanne Kerckhofs

7 Comments:

Blogger Studenten Marketing said...

Marktonderzoek houdt een "Wordt blog van het jaar actie" wil je meedoen met je blog? Ga dan snel naar http://marond.blogspot.com

Mvg

Tom Van Beeck

Tue Dec 12, 09:33:00 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Sanne,

Ik heb geen idee welke impulsen de groei van verkoop via internet zouden kunnen vermeerderen. Ikzelf heb namelijk nog nooit iets via internet gekocht, voornamelijk omdat ik het niet zo vertrouw. Ik denk dat er veel mensen van hetzelfde idee zijn. Hoe je dit kan veranderen, weet ik niet.

Tue Dec 12, 09:38:00 AM

 
Blogger Studenten Marketing said...

e-commerce is on fire!!!

Tue Dec 12, 12:30:00 PM

 
Blogger Studenten Marketing said...

Hey Sanne,

zoals Kurt al gezegd heeft, denk ik dat de oorzaak mss ook wel bij vertrouwen ligt. Als men zou kunnen verzekeren dat het 100% veilig is (om het zo te zeggen)dan denk ik dat al meer mensen interesse zouden hebben. Want in principe hoef je voor gewone aankopen (zoals CD's, DVD's) dan niet meer naar de winkel, wat toch wel makkelijk is volgens mij voor sommige mensen.

Els Moeskops
http://comcommerce.blogspot.com

Tue Dec 12, 11:20:00 PM

 
Anonymous Anonymous said...

hey,

ik denk ook dat iedereen hier nog niet zo bekend mee is. Voor mensen die er mee opgegroeid zijn is het niets, maar anderen... die hebben het vaak lastiger om erachter te komen hoe het werkt. En ook het vertrouwen is belangrijk. Je koopt niet van iemand, je koopt op basis van een profiel, een foto, een naam,... En dat zorgt idd niet altijd voor 100% vertrouwen.

Els Verschueren
www.duvoma.blogspot.com

Thu Dec 14, 11:02:00 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Hey sanne

Ik heb weer een link voor je klaar! Neem eens een kijkje op de site hieronder en zie eens of het interessant is om er een post voor aan te maken!

http://www.superfriendsmarketing.com/strategic.htm

Veel plezier!
Groetjes
lindsy

Thu Dec 14, 11:43:00 AM

 
Blogger Studenten Marketing said...

Lindsy,
De link bevat wel nuttige informatie, maar aangezien het over multichannel promotions gaat, denk ik dat het eerder voor Channelmanagement Trade Promotions is. Je kan dit misschien aan de desbetreffende blog laten weten.

Toch bedankt dat je steeds op zoek bent naar interessante artikels over Channelmanangement.

Sanne

Thu Dec 14, 12:02:00 PM

 

Post a Comment

<< Home

 

Bezoekers aantal page counter Bedankt voor uw bezoek en tot snel!