Channel managent omvat de stappen die een product doorloopt om bij de consument te geraken. Als Marketeer is het belangrijk dat je deze verschillende kanalen kan onderscheiden en het juiste kanaal kan kiezen voor jouw product.

Welkom op de blog Channelmanagement. Vergeet zeker niet het gastenboek te tekenen!

Monday, December 04, 2006

Multichannel Marketing - Maybelline New York

Multichannel betekent meerdere (alle) kanalen gebruiken om de klant te bereiken. Maybelline New York gebruikte onlangs digitale kortingsbonnen, een vorm van multichannel.


Ze organiseerden in Nederrland een SMS-kortingsactie om meer klanten naar de winkel te krijgen. Via banner, nieuwsbrieven of de site van Maybelline konden klanten hun nummer invoeren waardoor ze meteen daarna een SMS kregen. Met het tonen van deze SMS kregen ze 2 euro korting bij Het Kruidvat op een Maybelline cosmetica-product. Dit SMS'je kon je doorsturen en ook meedere malen gebruiken zodat de actie viraal effect kreeg.

Het doel van de campagne was meer traffic genereren naar de winkels en de verkoop doen stijgen. Dit is dan ook geslaagd.

Zou jij als onderneming gebruik maken van dit kanaal? Zou deze bon jou (als klant) stimuleren een aankoop te doen?

Bron: Zibb.nl Management
Sanne Kerckhofs

4 Comments:

Blogger Studenten Marketing said...

Hey Sanne,
vind dit gevonden. Het is eigenlijk hetzelfde als een kortingsbon (al moet je er dus wel zelf voor zorgen dat je een SMSje krijgt nl door het invullen van nieuwsbrief e.d.) alleen vergeten veel mensen die geregeld. En op de dag van tegenwoordig hebben de meeste mensen hun GSM altijd op zak, dus vind het wel slim gezien ja.

Els Moeskops
www.comcommerce.blogspot.com

Mon Dec 04, 09:46:00 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Mij lijkt het ook wel een goed idee om zo korting te geven. Alleen moet je niet teveel sms'jes aankrijgen, dit gaat anders het omgekeerde effect hebben denk ik. Maar als je er zelf om moet vragen, dan kan je dit voorkomen natuurlijk.
Ongewest zou ik het niet goed vinden, gewenst lijkt het me wel wat.

Verschueren Els
www.duvoma.blogspot.com

Mon Dec 04, 11:00:00 AM

 
Anonymous Anonymous said...

hey sanne,

ik denk wel dat dit een goede strategie is als je doelgroep jongeren zijn, omdat zij met een gsm kunnen werken. Als oudere mensen je doelgroep zijn, zal het effect waarschijnlijk veel minder zijn.

groetjes Hans

Tue Dec 05, 09:44:00 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Hoi Sanne,

Ik denk wel dat zoiets succes heeft. Als ik een bon aankrijg van éénder welke firma, hou ik hem altijd wel bij, maar als ik hem wil gebruiken heb ik hem meestal niet bij. Een bon via de gsm heb je altijd bij, een gsm heeft tegenwoordig iedereen op zak. Ik ga niet helemaal speciaal naar een winkel omdat ik daar een bon van heb, maar als ik kan kiezen uit twee winkels, met hetzelfde product, waarvan één een kortingbon gegeven heeft, dan kies ik wel die met de kortingbon. Dus ja, volgens mij is het een goed idee.

Tue Dec 12, 09:28:00 AM

 

Post a Comment

<< Home

 

Bezoekers aantal page counter Bedankt voor uw bezoek en tot snel!