Channel managent omvat de stappen die een product doorloopt om bij de consument te geraken. Als Marketeer is het belangrijk dat je deze verschillende kanalen kan onderscheiden en het juiste kanaal kan kiezen voor jouw product.

Welkom op de blog Channelmanagement. Vergeet zeker niet het gastenboek te tekenen!

Monday, November 27, 2006

Vijf nieuwe regels voor Multichannel Marketing

Enkele multichannel marketeers uit Nederland zoals o.a. van ING, Renault, Fortis, KPN, ABN AMRO… hebben samen met VODW hebben vijf nieuwe regels geformuleerd voor multichannel marketing.

1. De echte uitdaging van multichannel marketing ligt in het zo weinig mogelijk kanalen inzetten.
2. Experimenteer. Succes komt vaak uit een onverwachte hoek.
3. Je kunt geen nieuw kanaal introduceren zonder een oud te vervangen.
4. Zoek naar mogelijkheden om juist niet altijd en overal beschikbaar te zijn.
5. Weggegeven klantendom blijkt vaak een dure erfenis .

Uiteraard is multichannel voor elke onderneming anders. Maar er is wel 1 algemene waarheid ivm multichannel marketing, namelijk dat het moeilijk is te veranderen als uw consument gewend is aan een ruime keuze van kanalen. Belangrijk is dat je steeds alle consequenties goed overweegt.

Meer informatie over multichannel vind je hier.


Bron: VODW
Sanne Kerckhofs

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Zelf ben ik wat verbaasd van de eerste regel: multichannel maar toch zo weinig mogelijk kanalen gebruiken. Het lijkt me op het eerste zicht onlogisch maar als je dit kan, ben je wel goed.

Mon Dec 04, 10:56:00 AM

 

Post a Comment

<< Home

 

Bezoekers aantal page counter Bedankt voor uw bezoek en tot snel!