Vijf nieuwe regels voor Multichannel Marketing
Enkele multichannel marketeers uit Nederland zoals o.a. van ING, Renault, Fortis, KPN, ABN AMRO… hebben samen met VODW hebben vijf nieuwe regels geformuleerd voor multichannel marketing.
1. De echte uitdaging van multichannel marketing ligt in het zo weinig mogelijk kanalen inzetten.
2. Experimenteer. Succes komt vaak uit een onverwachte hoek.
3. Je kunt geen nieuw kanaal introduceren zonder een oud te vervangen.
4. Zoek naar mogelijkheden om juist niet altijd en overal beschikbaar te zijn.
5. Weggegeven klantendom blijkt vaak een dure erfenis .
Uiteraard is multichannel voor elke onderneming anders. Maar er is wel 1 algemene waarheid ivm multichannel marketing, namelijk dat het moeilijk is te veranderen als uw consument gewend is aan een ruime keuze van kanalen. Belangrijk is dat je steeds alle consequenties goed overweegt.
Meer informatie over multichannel vind je hier.
Bron: VODW
Sanne Kerckhofs
1 Comments:
Zelf ben ik wat verbaasd van de eerste regel: multichannel maar toch zo weinig mogelijk kanalen gebruiken. Het lijkt me op het eerste zicht onlogisch maar als je dit kan, ben je wel goed.
Mon Dec 04, 10:56:00 AM
Post a Comment
<< Home