Channel managent omvat de stappen die een product doorloopt om bij de consument te geraken. Als Marketeer is het belangrijk dat je deze verschillende kanalen kan onderscheiden en het juiste kanaal kan kiezen voor jouw product.

Welkom op de blog Channelmanagement. Vergeet zeker niet het gastenboek te tekenen!

Friday, November 10, 2006

Tussenhandel

De tussenhandel heeft enkele nutsfuncties, service outputs.

- Primaire functies - convenience
De klant rekent met totale kosten. Hij kijkt naar de tijd die hij moet besteden, de afstand die hij moet afleggen, of er een groot assortiment is e.d.

- Secundaire functies - dienstverlening
Is er thuislevering? Hoe is de dienst na verkoop?

- Overname functies - de tussenhandel neemt vele functies van de fabrikant over:
Reclame (retail marketing), financiering, voorraad (just in time delivery)...

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey sanne..

Ik heb eens een vraagje..
Zijn de primaire functies om de klanten te overtuigen bij hen te kopen en de secundaire functies om bij hen te blijven kopen door de klanten goed te verzorgen?

groetjes Hans

Thu Nov 23, 12:45:00 PM

 
Blogger Studenten Marketing said...

Uiteindelijk is het wel zo dat de primaire functies er voor zorgen dat de klant bij u koopt. De meeste mensen willen een ruim assortiment, ze willen niet veel tijd besteden aan het inkopen en gaan geen kilometers rijden om de basisproducten te zoeken.

De secundaire functies zijn de dienstverlening. De tussenhandel neemt de dienstverlening van de fabrikant over. En het is zo dat een klant eerder bereidt is te blijven als er een goede dienst na verkoop wordt geleverd.

Hopelijk is het nu allemaal wat duidelijker geworden.

Thu Nov 23, 01:27:00 PM

 
Anonymous Anonymous said...

hey sanne..

ja, het is me duidelijk geworden hoe het in elkaar steekt!

dank je wel voor de uitleg

groetjes hans

Fri Nov 24, 07:17:00 AM

 

Post a Comment

<< Home

 

Bezoekers aantal page counter Bedankt voor uw bezoek en tot snel!