Channel managent omvat de stappen die een product doorloopt om bij de consument te geraken. Als Marketeer is het belangrijk dat je deze verschillende kanalen kan onderscheiden en het juiste kanaal kan kiezen voor jouw product.

Welkom op de blog Channelmanagement. Vergeet zeker niet het gastenboek te tekenen!

Monday, November 27, 2006

CRM systeem

Marketing gaat vrij traditioneel: je segmenteert de markt, kiest een doelgroep, plaatst je product via de marketing mix, maakt reclame voor de campange….
Wanneer de verkoop gestegen is, was de campagne succesvol. Zo gaat het vandaag de dag nog steeds.
Wat wel veranderd is, is de ontwikkeling van campagnes gekoppeld aan online contact systemen zoals call centers, verkoopautomatisering, diensten, websites…



Dit nieuwe toepasbare CRM marketing model is mogelijk gemaakt door respons. Klanten kunnen nu constant feedback geven en komen zo via verschillende kanalen in contact met een onderneming. Dit is belangrijk voor de relatie tussen de klanten en de onderneming.
De respons werd mogelijk gemaakt door e-business technologie.

Maak jij soms gebruik van diensten van ondernemeningen? Zoals bijvoorbeeld de klachtendienst, informatiedienst, beatwoordde je misschien al eens een enquête over een bepaald product,... Laat het me weten!

Bron: DM Review
Sanne Kerckhofs

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hoi,

Op vakantie heb ik eens zo'n evalutieformulier van het hotel ingevuld. Ik veronderstel dat dit van hetzelfde principe is. Hierdoor komt het hotel toch weten wat ik er van vond.

Tue Nov 28, 11:07:00 AM

 
Anonymous Anonymous said...

hallo Sanne,
ik krijg halfjaarlijks met de post een enquete aan daar duid ik de produkten aan die ik in mijn gezin gebruik. Een tijdje later krijg ik kortingbons aan van hun nieuwe produkten zo leer je die ook kennen, ik vind dit interessant voor mij maar ook voor hen, goede reclame.
Je site vind ik netjes en duidelijk zelfs voor mij een gewone leek te begrijpen.
groetjes marina

Tue Nov 28, 11:54:00 AM

 
Blogger Studenten Marketing said...

hey,
Proficiat: je bent blog van de week!!

Els Moeskops

Wed Nov 29, 10:42:00 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Proficiat Sanne met je 'Blog van de Week' ! Goed gedaan.

Els Verschueren
www.duvoma.blogspot.com

Wed Nov 29, 11:51:00 PM

 

Post a Comment

<< Home

 

Bezoekers aantal page counter Bedankt voor uw bezoek en tot snel!