CRM systeem
Marketing gaat vrij traditioneel: je segmenteert de markt, kiest een doelgroep, plaatst je product via de marketing mix, maakt reclame voor de campange….
Wanneer de verkoop gestegen is, was de campagne succesvol. Zo gaat het vandaag de dag nog steeds.
Wat wel veranderd is, is de ontwikkeling van campagnes gekoppeld aan online contact systemen zoals call centers, verkoopautomatisering, diensten, websites…
Dit nieuwe toepasbare CRM marketing model is mogelijk gemaakt door respons. Klanten kunnen nu constant feedback geven en komen zo via verschillende kanalen in contact met een onderneming. Dit is belangrijk voor de relatie tussen de klanten en de onderneming.
De respons werd mogelijk gemaakt door e-business technologie.
Maak jij soms gebruik van diensten van ondernemeningen? Zoals bijvoorbeeld de klachtendienst, informatiedienst, beatwoordde je misschien al eens een enquête over een bepaald product,... Laat het me weten!
Bron: DM Review
Sanne Kerckhofs
4 Comments:
Hoi,
Op vakantie heb ik eens zo'n evalutieformulier van het hotel ingevuld. Ik veronderstel dat dit van hetzelfde principe is. Hierdoor komt het hotel toch weten wat ik er van vond.
Tue Nov 28, 11:07:00 AM
hallo Sanne,
ik krijg halfjaarlijks met de post een enquete aan daar duid ik de produkten aan die ik in mijn gezin gebruik. Een tijdje later krijg ik kortingbons aan van hun nieuwe produkten zo leer je die ook kennen, ik vind dit interessant voor mij maar ook voor hen, goede reclame.
Je site vind ik netjes en duidelijk zelfs voor mij een gewone leek te begrijpen.
groetjes marina
Tue Nov 28, 11:54:00 AM
hey,
Proficiat: je bent blog van de week!!
Els Moeskops
Wed Nov 29, 10:42:00 PM
Proficiat Sanne met je 'Blog van de Week' ! Goed gedaan.
Els Verschueren
www.duvoma.blogspot.com
Wed Nov 29, 11:51:00 PM
Post a Comment
<< Home